Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Silverton 38 SB
125. Hajó Magazin, 2005. december

A Hunter Marine-t is birtokló Luhrs fivérek 1969-ben vásárolták meg a kis Silverton Sea Skiff hajógyárat, ami azóta a Henry Luhrs Marine Group tagjaként egyre magasabb csúcsokra tör. A német származású Luhrs még az 1800-as években emigrált az Egyesült Államokba, és hajóépítőként kereste kenyerét New Jersey partjainál. A cég tehát elkötelezett, tradicionális hajóépítő família kezében van. A minőség nem kérdés, a koncepciók pedig tiszták és világosak, egy-egy hajó századok során felhalmozott tudást tükröz.

A cég hajói közül a Silverton 38-as nem a legnagyobb, és nem is a legdrágább, a hazai piacon azonban a legizgalmasabb modell. A Silverton három motoros yacht osztályt készít: az első a Convertible, amely elsősorban a sporthorgászok luxus yachtja, a második Motor Yacht osztályban a klasszikus vonalat viszi tovább. A harmadik, a most bemutatásra kerülő 38-as azonban a Sport Bridge osztály képviselője. Ezek azok a hajók, ahol a tervezők a legszabadabban alkothattak. Itt kell a legkevésbé megfelelni prekoncepcióknak.

Technikai adatok
Hossz:
12,11 m
Szélesség:
4,37 m
Merülés:
0,89 m
Tömeg:
12 201 kg
Üzemanyag tartály:
1408 l
Víztartály:
416 l
Szennyvíztartály:
151 l
Motor:
355-440 LE
Belmagasság:
1,98 m

Egy feladat van: elegáns, modern sporthajót építeni, családi használatra. Ebben az osztályban a Silverton az egyik vezető hajógyár. A hajó megjelenése tükrözi is ezt: modern és funkcionális. Szépek, igényesek a megmunkált darabok, látszik, hogy a bőr, a fa és a műanyag egységes átgondolt struktúrát alkot. A gyári képeken nem minden esetben azonos az ízlésem a hajóba került berendezési tárgyak, párnák ágytakarók és képkeretek kiválasztójával. Hál' istennek ezek olyan dolgok, amelyek nem feltétlenül részei egy vásárlásnak. A hajót önmagában nagyon szépnek és átgondoltnak találom. Tapasztalatból tudom, hogy egy ilyen hajóval a legnehezebb dolog a kikötő elhagyása. Szerencsére az opciós listán szerepel az orrsugár Kormány. Ez a szerelvény nagyban megkönnyíti az ember életét a kikötőben. A 38 SB-t családi túrahajónak szánták, ezért elsődleges szempont volt, hogy könnyen, kis létszámú, esetleg hozzá nem értő legénységgel is könnyen kezelhető legyen. Nincs annál rosszabb, mint amikor a családfő már az indulásnál felbosszantja magát, és a partnerével veszekedve kezdődik az egyébként vidám hétvégi hajókirándulás. Az 38 SB kezelése hamar megtanulható, és a hídról jól belátható az egész hajó. Persze ha az ember a hídon vezet, kell még valaki, aki lent kezeli a kikötő kötelet. Az a legoptimálisabb, ha legalább két férfi van a fedélzeten, mert akkor minden manőver jól megoldható.

 
A fő hálószoba a hajó orrában
A szalonban rendkívül igényes anyagok formálják a teret

A hajóbelső négy fő számára nyújt kényelmes hálóhelyet. A "földszinten" van a szalon. A látogató ide érkezik először. Itt egy kis konyha, hűtővel és mikrosütővel, opcionálisan televízió, kényelmes bőrfotelek és mívesen kidolgozott szalonasztal fogadja a belépőt. Tovább lépve egy kis lépcső vezet az orrkabinba, amit a hajó tulajdonosa számára alakítottak ki. Kényelmes, nagy franciaágy, szekrények és polcok szolgálják az itt lakókat. A szalon alatt van a vendég- vagy gyerekkabin, két szeparált ággyal és szekrényekkel. Mindkét helységhez tartozik egy-egy fürdőszoba. Kilépve a szabadba, lépcsősor vezet föl a hídra. Itt is minden kényelmi berendezés megtalálható: hűtőszekrény kis mosogatóval, kényelmes kanapé és természetesen az elegánsan kialakított kormányos állás. Az orrfedélzeten jól kialakított napozó várja a hölgyeket.

Húsz csomós sebességgel könnyedén utazik a több mint tizenkét tonnás cirkáló

A hajót ötféle motorral lehet megvásárolni: három diesel és két benzinmotor szerepel a listán. A leggyengébb 355, a legerősebb 440 lóerős. Kell is ekkora erő a több mint két tonnás száraz tömegű hajó mozgatásához. Valamennyi motorral képes a hajó harminc csomós sebességgel hajózni. A legnagyobb motorral eléri a harmincnégy csomós sebességet. A jó utazó tempó ezzel a hajóval valahol húsz csomó körül van. Ilyenkor háromezer alatt forognak a motorok, és a hajó fogyasztása is elviselhető. A hídon alig van motorzaj és utazó sebességnél a belsőtérben is kellemes az élet.

Galsai Dániel
Fotó: Luhrs Marine

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink